BEHANDLING I SÆRKLASSE

– VI TAGER HÅND OM DIN SKADE

SHOCKWAVE-behandling

styrker det skadede væv

Behandlingen gør det muligt at nå dybt med en stor energimængde. Fokuseret shockwave kan behandle ind til en dybde på ca. 12 cm ved maximal fokusering af energi, uden at skade omkringliggende væv/strukturer

Din fysioterapeut er ekspert i at finde det belastningsniveau, din skade netop kræver, for at styrke det skadede væv, så du hurtigst muligt kan vende tilbage til en smertefri hverdag.

HIGH POWER LASER (HPL)

effektiv til smertebehandling og hurtigere skadesheling.

Laserterapi er en videnskabelig bevist metode, der er blevet brugt i mange år til behandling af skader af fysioterapeuter, kiropraktorer, læger osv.

Vi bruger High Power Laser for at give bedre mulighed for at behandle skader/smerter, som sidder dybt, samt over større områder som nakken, lænd, ryg, knæ osv. High Power Laser kan somme tider erstatte medicinsk smertebehandling, cortisoninjektioner (blokader) og kirurgi.

forkort genoptræning

Neuro Muskulær Elektrisk Stimulation

En behandlingsform, der hjælper dine muskler med at blive genoptrænet, restituere efter træning, smertelindre efter skader, operationer samt præstationsfremmende træning.

Ved hjælp af et lille håndholdt apparat (Compex), samt nogen elektroder man placerer på musklerne, kan man lede strøm igennem de nerver, der er i det skadede område. Det aktiverer musklen bedre, øger blodcirkulationen og kan frigive endorfiner i kroppen, så smerte lindres.

ALTERG ANTI GRAVITY

reducere din kropsvægt med op til 80%

Maskinen er udviklet til personer med nedsatte gang- eller løbe funktioner, og kan reducere din kropsvægt med op til 80%. På den måde belastes det skadede væv mindre og smerter mindskes.

Mennesker med nedsatte gang- eller løbe funktioner kan også træne på Alter G. Derved styrkes og vedligeholdes den muskelkraft der er. Den mindskede vægt kan gøre det muligt at løfte fødderne og gå, eller måske løbe. Alter G kan gøre genoptræningsforløb mere effektive, hjælpe med at bibeholde

graviditeten

vi hjælper dig med at få din krop tilbage

Har du gener i din krop efter graviditet og fødsel, så kan vi hjælpe dig !

Et efterfødselstjek er både for dig der fornylig har født eller dig der har født for mange år siden, men stadig har gener relateret til graviditet og fødsel.

ultralydscanning

detaljeret billede af muskler, sener mm.

Ultralydsscanning er enkel metode, der kan bidrage til at fastlægge en diagnose. Scanningsresultatet sammenholdes med en klinisk fysioterapeutisk undersøgelse, og der kan derpå lægges en solid individuelt tilpasset behandlingsplan.

Scanningen kan også hjælpe fysioterapeuten, med at afgøre om anden behandling er nødvendig fx MR-scanning, medicinsk behandling, eller om der skal inddrages andre eksperter. (Ortopædisk, reumatologi etc.).